Infrastructura feroviară şi vagonele de marfă sunt țintele preferate ale hoţilor de fier vechi. Infractorii din Prahova au prins curaj în ultima vreme, provcând, lunar, pagube de aproape 40.000 de lei
Hoții de fier vechi dau peste cap orarul trenurilor care trec prin Ploiești. Iar asta nu este cea mai gravă consecință a furturilor din infrastructura feroviară. Tot din cauza lor, au existat și mici accidente. Numai norocul a făcut să nu se întâmple, până acum, nicio tragedie, în condițiile în care infractorii au transformat calea ferată în propria sursă de venit nu „refuză" nicio pradă. Cabluri de cupru, transformatori și şine de cale ferată, toate sunt bune de valorificat, informează cotidianul Telegrama. Munca în zadar La Ploieşti se fură orice, iar metalul, prezent în cantităţi mari pe calea ferată, este la îndemână pentru sărmanii care au ajuns să trăiască numai din asta. Ce-i drept, „meseria" e riscantă, dar „meseriașii" s-au orientat bine. Un singur transformator costă 500 de lei, iar o bobină nu mai puțin de 8.000 de lei. Pagubele se ridică, lunar, la 35.000 - 40.000 de lei. „Principalele zone de acţiune ale hoţilor sunt în apropierea staţiilor CFR: Ploieşti Triaj, Ploieşti-Sud, Ploieşti - Vest, Zănoaga, Trestieni, Ciorani. De obicei, hoţii sustrag bobine de joantă, relee tip CFR, transformatori, cabluri de cupru, componente de vagoane şi şine de cale ferată, îndeosebi de pe liniile dezafectate", a declarat Gabriel Irimia, șeful secției Transporturi Feroviare Ploiești Sud, citat de Telegrama. Numai pentru astfel de infracţiuni, 170 de persoane au fost cercetate penal de la începutul acestui an. Însă doar şapte și au primit mandate de arestare din partea judecătorilor. De fapt, a devenit un lucru obișnuit ca hoţii să fie eliberați de magistrații care consideră că prejudiciile sunt prea mici, dar care, evident, nu iau în calcul în ce măsură a fost pusă î