Cei doi giganti ai Internetului, Facebook si Google, ar putea disparea in cel mult opt ani, se arata intr-o analiza a publicatiei Forbes.
Lucrurile nu sunt insa intr-atat de grave, Facebook si Google urmand sa dispara numai din sfera de interes a utilizatorilor de Internet, si nu definitiv, in acest sens Forbes dand exemplul MySpace.
Editorialistul Eric Jackson scrie ca toti oamenii au crezut ca cele doua companii, care sunt privite ca niste uriasi, "vor fi prin preajma mereu". Cu toate acestea, in felul in care lumea tehnologiei se misca in aceste zile, exista motive bune sa credem ca Facebook si Google vor disparea in cel mult opt ani.
Publicatia americana scrie ca, in spatiul Internetului, se pare ca viabilitatea pe termen lung a companiei depinde mult de momentul cand aceasta s-a nascut.
Astfel, fiecare generatie va vedea lumea intr-un mod unic, care se translateaza in optiunile lor de cumparare si nenumarate alte obiceiuri.
Sunt date astfel trei generatii care au existat in lumea Internetului. Prima este Web 1.0, reprezentand companiile fondate intre 1994 si 2001, precum Netscape, Yahoo, Google, Amazon sau eBay.
A doua generatie este Web 2.0, sau cea sociala, respectiv firme fondate intre 2002 si 2009, inclusiv Facebook, LinkedIn si Groupon, in timp ce a treia generatie, cea din prezent, este cea mobila, incepand cu 2010 si incluzand aici Instagram.
Cu fiecare generatie care se succede in lumea Internetului, se pare ca generatia anterioara nu se poate incadra intre schimbarile subtile pe care le aduce urmatoarea generatie.
In acest sens, Jackson scrie ca acele companii sociale care s-au nascut dupa 2010 au o vedere foarte diferita a lumii. Aceste companii pun pe primul loc smartphoneurile, ca principala platforma pentru aplicatiile lor si nici nu se gandesc sa se lans