McDonald's este unul dintre sponsorii ediţiei cu numărul 30 a Jocurilor Olimpice de vară, ce se vor desfăşura la Londra. Un grup de medici britanici, însă, susţine că această alegere transmite un mesaj greşit într-o ţară în care obezitatea este în creştere.
Burgerii Big Mac, cartofii prăjiţi şi milkshake-urile vor face parte din meniul Jocurilor Olimpice, iar gigantul fast-food va deschide în Londra cel mai mare restaurant din lume, pe o perioadă de 6 săptămâni. Restaurantul gigant cu o suprafaţă de 3.000 mp va avea o capacitate de 1.500 de locuri şi peste 2.000 de angajaţi. McDonald's a început colaborarea cu Jocurile Olimpice în 1968, iar în 1976 a devenit sponsor oficial al concursului. Ediţia din acest an a Jocurilor Olimpice va fi a noua la care McDonald's este restaurantul oficial şi singurul brand de alimente care a obţinut permisiunea de a vinde mâncare pe timpul Jocurilor Olimpice. De asemenea, McDonald's va deschide un restaurant separat, doar pentru atleţi. Terence Stephenson, purtător de cuvânt al Academiei Colegiilor Medicale Regale, pune la îndoială succesul acestui magazin dedicat atleţilor. "Nu ştiu câţi dintre ei vor mânca acest fel de mâncare înainte de a concura pentru o medalie".
Alături de McDonald's, Coca-Cola are dreptul exclusiv de a vinde băuturi non-alcoolice la Jocurile olimpice, iar Heineken a fost numită berea oficială a JO.
"Este foarte trist că un eveniment care celebrează cele mai bune realizări sportive este sponsorizat de companii care contribuie la obezitate şi promovează obiceiurile nesănătoase", a declarat Terence Stephenson. Grupul face apel la guvernul britanic să restricţioneze publicitatea pe care şi-o fac McDonald's, Coca-Cola şi Heineken în timpul Jocurilor Olimpice, care se desfăşoară la Londra în perioada 27 iulie - 12 august.
Asta, însă, este puţin probabil să se întâmp