Samsung a redevenit lider la nivel global pe piaţa smartphone-urilor în primul trimestru, recuperând poziţia pierdută în faţa Apple în ultimele trei luni ale anului trecut, iar printre multele atuuri ale grupului sud-coreean se numără oferta variată, care include ecrane de foarte multe dimensiuni.
Samsung vinde cel puţin 13 modele de smartphone-uri cu ecrane variind de la 2,8 inch, Replenish, la 5,3 inch pentru Galaxy Note.
Apple, care a crezut permanent într-un număr restrâns de modele, oferă doar display-ul de 3,5 inch al celor două iPhone-uri ale companiei. Producătorul sud-coreean testează şi piaţa tabletelor cu un plan similar, potrivit Bloomberg.
Strategiile diferite, dar şi succesul Samsung, au determinat analiştii, inclusiv pe cei de la Strategy Analytics, să speculeze că Apple va trebui să-şi extindă gama de modele la un moment dat. În ultimul trimestru, Samsung a detronat şi Nokia din poziţia, deţinută de 14 ani, de cel mai mare producător de telefoane mobile.
"Samsung lansează zeci de modele noi în fiecare an şi speră că unul sau două vor avea succes", afirmă Neil Mawston de la Strategy Analytics.
Producătorul gamei Galaxy a vândut 93,5 milioane de telefoane în primul trimestru, cu 36% mai mult faţă de perioada similară a anului anterior, potrivitn unui raport Strategy Analytics din luna aprilie. Nokia a livrat 82,7 milioane de unităţi, în declin cu 24%, iar Apple 35,1 milioane, cu 89% mai mult.
În primul trimestru, Samsung a vândut 44,5 milioane de smartphone-uri şi a redobândit primul loc de la Apple, potrivit datelor firmei de cercetare.
Dimensiunea este un aspect important pentru alegerea unui dispozitiv mobil, după ce softul gratuit Android al Google a devenit principalul concurent pentru iOS al Apple pe piaţa mondială de 219 miliarde de dolari a samartpho