Românii alocă mai mulți bani pentru cumpărăturile online, tranzacțiile de peste 400 de lei (fără TVA) fiind în creștere continuă de la începutul anului, conform unui raport 2Parale - cea mai mare reţea de afiliere din România.
Potrivit raportului realizat pe activitatea 2Parale din primul trimestru din 2012, românii cheltuiesc mai mulţi bani la o singură tranzacţie online. Proporția comenzilor care depășesc valoarea de 400 de lei a crescut cu 15% comparativ cu situația de anul trecut. Pe de altă parte, s-a diminuat numărul tranzacțiilor mai mici de 100 de lei (fără TVA), excluzându-le pe cele efectuate pe site-urile de reduceri colective. Dacă în primul trimestru din 2011 aproape două treimi dintre comenzile online nu depăşeau valoarea de 100 de lei (fără TVA), anul acesta doar 47% dintre cumpărături sunt mai mici de 100 de lei.
Valoarea medie a unei comenzi a crescut cu circa 15% faţă de anul trecut, până la 240 de lei (fără TVA), dacă nu ţinem cont de tranzacţiile rulate pe site-urile de reduceri colective.
Cele mai mari cheltuieli online s-au realizat în luna martie, care a contabilizat vânzări de peste 1,8 milioane de lei (fără TVA) numai prin 2Parale. În această luna, pentru segmentul IT&C, de exemplu, bugetul pentru o singură comandă a crescut la o medie de 710 lei.
Martie a fost cea mai prolifică lună și pentru afiliații din 2Parale, care au totalizat câștiguri de peste 145.000 de lei (fără TVA). Vârful a fost un comision de 814 lei obținut dintr-o singură vânzare pe segmentul IT&C. În total, primul trimestru din 2012 a adus afiliaţilor comisioane de circa 405.000 de lei (fără TVA).
Miercuri şi joi se cumăpără cele mai multe produse
Fashion și IT&C continuă să fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumpărătorii online, în 2Parale. Cea mai semnificativă ascensiune o au însă