Facebook a anunţat astăzi că realizatorii de aplicaţii pe reţeaua de socializare se vor putea folosi de „linkuri inteligente", care vor transforma simplele „Like" sau „Share" în adevărate acţiuni.
Mişcarea vine pe trendul început odată cu lansarea profilului de tip Timeline, care permitea introducerea unor aplicaţii interactive. Astfel, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, promitea că utilizatorii vor putea să spună că au „Mâncat" un preparat, nu doar să-i dea „Like".
Facebook a prezentat mai mult demo-uri pentru aceste tipuri de legături, numite „action links". De exemplu, în cazul aplicaţiei de geolocalizare Foursquare, utilizatorii vor putea să-şi salveze un loc, un restaurant sau o cafenea pentru a crea o listă de locuri de vizitat direct de pe Facebook.
Un alt exemplu a fost cel al site-ului fab.com, specializat în design. Direct de pe pagina de Facebook, utilizatorii pot da „Like", „Comment" (la fel ca înainte), dar pot să şi adauge produsul la favorite, prin clic pe „Fave this Product".
Mai multe exemple şi sfaturi pentru dezvoltatorii de aplicaţii se pot găsi în pagina specială pentru „Action Links" care poate fi accesată în secţiunea Developers a reţelei de socializare.