Nici n-a ajuns inca premier cu acte in regula, ca Victor Ponta a si trasat o sarcina SPP: vrea o masina hibrid, adica una care fucntioneaza nu doar cu benzina, ci si pe baza de energie electrica.
"Am solicitat celor de la SPP, ca nu vreau sa merg - pentru ca e vorba aici de un mesaj, nu e o chestie de ipocrizie, e un mesaj pe care vreau sa-l dau pentru toata lumea - nu as vrea sa merg cu una din masinile consacrate, cunoscute, altfel foarte frumoase si ca imi doresc sa existe o masina de acelasi tip functional, hibrid, care sa polueze cat mai putin", a spus Ponta. Din acelasi motiv, Victor Ponta intentioneaza sa ceara ca institutiile publice sa nu mai achizitioneze pe viitor decat astfel de masini. Laudabil!, veti spune.
E drept ca apasarile ecologiste sunt la moda, dar trebuie stiut si ca o masina hibrid este binisor mai scumpa decat una obisnuita. In plus, masina premierului nu intra in uz direct din show-room. Ea trebuie sa treaca printr-un proces de blindare, impus de normele de securitate. Adica alti bani, deloc putini.
Toate acestea in timp ce prim-ministrul se plange cat de goala gaseste visteria, ce jale au lasat in urma fostele guvernari si cum va fi el nevoit sa faca tot felul de taieri de cheltuieli pentru a putea restitui pensionarilor CAS-ul retinut ilegal si pentru a reintregi salariile bugetarilor. Ca despre scaderea fiscalitatii, iesita miraculos dintre prioritatile viitorului cabinet, nici macar nu se mai vorbeste.
Sigur ca nu cu banii cheltuiti pe masina hibrid ar putea fi acopeirte aceste goluri. Suma nu are face abolsut nicio diferenta din punctul de vedere al marilor incercari bugetare. Este tocmai despre ceea ce si invoca Victor Ponta. Este vorba despre mesaj, despre un anumit tip de atitudine fata de banul public. Ultimul lucru pe care il face un premier ajuns in functie intr-un astfel de context