Industria auto locală, care include peste 100.000 de salariaţi şi rulează anual afaceri de peste cinci miliarde de euro, începe să dea semne de revenire în acest an, potrivit primei ediţii a Anuarului "Piaţa Auto 2012".
Vânzările de maşini au scăzut cu aproape 70% în ultimii patru ani, însă în primul trimestru al acestui an firmele au revigorat piaţa şi au dus înmatriculările "pe plus". Mai mult, în anuar se regăsesc informaţii cu privire la evoluţia preţului combustibililor la pompă, a pieţei de leasing şi serviceuri auto.
Totodată, ZF pune pe masă ofertele lansate de jucătorii din piaţă, fie prin programul pentru stimularea reînnoirii parcului auto, fie pentru mărcile premium. Fiecare ofertă este prezentată clar şi se specifică valoarea discountului, preţul redus, dar şi cel standard. Pentru a atrage clienţii, dealerii şi importatorii vin acum cu reduceri de câteva mii de euro, la care se adaugă şi "discountul" de 2.700 de euro oferit prin programul de casare.
Alături de vânzările de maşini, cea mai importantă componentă a industriei auto locale o reprezintă şi cei doi constructori, Dacia şi Ford, care împreună pot duce producţia la peste 400.000 de unităţi în acest an.
Lansarea de noi modele are un impact direct asupra vânzărilor unei mărci şi implicit asupra pieţei locale. Astfel, în anuar sunt prezentate cele mai aşteptate automobile din acest an, cu un impact direct asupra vânzărilor mărcii respective. Printre cele mai aşteptate automobile din acest an sunt noul Ford B-Max, primul autoturism al constructorului american produs oficial la Craiova, dar şi Dacia Lodgy, monovolumul care ar putea dubla piaţa locală a maşinilor de familie, cu toate că este asamblat în Maroc.
Anuarul este distribuit, începând cu data de 3 mai, împreună cu Ziarul Financiar abonaţilor acestuia.
Industria auto locală, care include peste 100.000 de salari