Tranzactia prin care Sensiblu preia 90 de farmacii City Pharma si ajunge la un total de 400 este nu numai o premiera in top 10 jucatori din retailul farmaceutic local, dar si o miscare prin care liderul pietei se distanteaza de competitori.
Fondata in 1997, ca parte a grupului farmaceutic A&D Pharma, reteaua Sensiblu atingea pragul de 100 de unitati in 2004. La finele lui 2006, lantul cuprindea 200 de unitati, dupa ce anterior integrase 33 de farmacii Europharm, controlate de GlaxoSmithKline (GSK) Romania, divizia locala a producatorului britanic de medicamente.
In urmatorii doi ani, ritmul de expansiune a fost unul mult mai redus - in decembrie 2008 lantul controlat de A&D Pharma era format din 220 de unitati. Pe de alta parte, competitia se ascutise: Catena, numarul doi pe piata de profil, dupa Sensiblu, trecuse de 200 de unitati.
In toamna lui 2010, lupta a devenit cu adevarat acerba, dupa ce Catena a reusit sa ajunga la 230 de farmacii, cat avea si Sensiblu. La cateva luni distanta, Sensiblu isi adauga in portofoliu cele 24 de farmacii Farmaplanet, tranzactie anuntata in februarie 2011.
De atunci si pana la tranzactia cu City Pharma, despre care existau zvonuri inca de anul trecut, Sensiblu si-a sporit reteaua la peste 300 de farmacii.
„Sensiblu a demarat procesul de achizitie a 90 dintre farmaciile care compun reteaua City Pharma. Astfel, cu 400 de unitati in intreaga tara, Sensiblu isi consolideaza pozitia de lider de piata in retailul farmaceutic din Romania", a declarat ieri Robert Popescu (foto), CEO-ul A&D Pharma.
Tinta: zonele de trafic ale pacientilor
Robert Popescu a mai precizat ca preluarea celor 90 de unitati (din totalul de 100 City Pharma, potrivit informatiilor de pe site-ul propriu – n.r.) se va finaliza in cursul lunii iunie 2012, moment in care va fi demarat procesul de rebranding si de integ