Premiantele libertăţii de exprimare au fost „acele puţine publicaţii care nu şi-au vândut cititorii pentru doi arginţi de aur“, a argumentat juriul care a acordat ieri premii pentru libertatea presei. „Conştienţi de faptul că un premiu nu ţine de foame, ci de suflet“, evaluatorii de la ActiveWatch au acordat în acest caz titlul neconvertibil „Singuri printre colegi“ publicaţiilor „Kamikaze“, „Adevărul“, „Cotidianul“ şi „Formula As“.
În motivaţia acestui premiu s-a spus: „Campania de propagandă publicitară lansată anul trecut de Roşia Montană Gold Corporation a fost folosită şi pentru a bloca orice informaţie ostilă proiectului său. Blocada a fost totală, mass-media din aproape toată ţara fiind ocupate de mesajul: «Noi nu vrem decât să minţim». Totuşi, pentru câteva ziare, România a rămas mai aproape decât El Dorado sau decât Noua Zeelandă“.
Cine sunt „repetenţii“
Emil Boc, mogulii fotbalului, primăria municipiului Iaşi, Antena 3, Realitatea TV şi România liberă s-au numărat printre „repetenţii libertăţii de exprimare“, primind premii, joi seară, la Cheful Presei, organizat în Bucureşti cu ocazia Zilei Mondiale a Libertăţii Presei.
Premiile FreeEx - ActiveWatch pentru libertatea presei, ajunse la cea de-a 12-a ediţie, au fost înmânate de Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei, şi de Geanina Corondan, vedetă TVR.
Categoria „repetenţii libertăţii de exprimare“ a debutat cu premiul "Client pe Centura Presei Române", acordat Primăriei municipiului Iaşi, pentru "buzunarul adânc la care invită să se adape jurnaliştii afectaţi de criză“.
Motivaţia distincţiei: „Îngrijorată de efectele crizei asupra presei, Primăria municipiului Iaşi a oferit câte 150 de lei jurnaliştilor acreditaţi pentru a promova un eveniment organizat de municipalitate - Sărbătorile Iaşului. Conştiinţelor care au îndrăznit să c