CFR SA a scos la licitaţie un contract de 530,5 milioane de lei (aproape 121 milioane de euro) pentru realizarea instalaţiilor de semnalizare şi a sistemului ERTMS (Sistemul European de Management al Traficului Feroviar) pe tronsoanele de cale ferată Simeria-Coşlariu şi Coşlariu-Sighişoara, care fac parte din Coridorul feroviar IV paneuropean, potrivit informaţiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Lungimea totală a celor două tronsoane este de 160,8 kilometri, potrivit datelor de la Ministerul Transporturilor, astfel că pentru fiecare kilometru de cale ferată costurile cu semnalizarea se vor ridica la peste 750.000 de euro.
"Este un sistem nou care este pentru prima oară introdus în România. Va fi practic un sistem standardizat la nivel european, astfel încât cu o locomotivă din orice ţară să poţi circula şi în altă ţară", a declarat Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România. El a mai spus că, în primă fază, acest nou sistem de semnalizare va fi implementat pe Coridorul IV paneuropean şi pe Coridorul IX. "E aparent ceva mai scump, pentru că e cu totul şi cu totul altă infrastructură. Însă preţul (cu care CFR a scos la licitaţie acest contract - n.red.) este rezonabil, ţinând cont şi de costurile din alte ţări", a mai spus Roşeanu.
Sursa de finanţare a sistemului de semnalizare este reprezentată în proporţie de 85% de bani de la Comisia Europeană, restul fiind surse de la bugetul de stat.
Durata contractului este de 64 de luni începând de la data atribuirii.
În afară de instalaţiile de semnalizare şi ERTMS, câştigătorii contractului vor executa şi instalaţiile de GSM-R, de centralizare electronică, precum şi centrul de control operaţional Simeria.
Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, a început să scoată la licitaţie în a doua parte a anului trecut o serie de proie