GfK: Românii sunt mai prudenţi cu cheltuielile, dar încrederea în economie a crescut în acest an
Românii au început să privească cu optimism viitorul economiei naţionale, însă acest plus de încredere nu este dublat de un imbold şi la capitolul cheltuieli. În timp ce optimismul nu este reflectat de consum, prudenţa este cuvântul care descrie cel mai bine deschiderea conaţionalilor către cheltuieli mai mari. Potrivit unui studiu realizat de compania GfK la nivel european, nivelul încrederii românilor în îmbunătăţirea situaţiei economiei naţionale a înregistrat o uşoară creştere în primul trimestru, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă contrar acestei evoluţii, populaţia a devenit mai prudentă atunci când vine vorba despre disponibilitatea de cumpărare.
Analiza arată că în ultimele trei luni ţările UE au prezentat date economice foarte variate, iar cetăţenii din diferite state evaluează situaţia economică din ţara lor şi propria lor situaţie într-un mod foarte diferit. "La începutul anului 2012, Europa continua să traverseze o criză economică şi financiară. Cu toate că pericolul acut pare să fi fost evitat de haircut-ul acordat Greciei, există încă îngrijorarea că ţările UE vor aluneca din nou în recesiune datorită crizei economice susţinute. În acest context, se pune şi întrebarea dacă măsurile de austeritate dure implementate în momentul de faţă în toate ţările UE sunt soluţia corectă. (...) Este cert că anul acesta, comparativ cu 2011, aproape toate economiile UE vor genera o creştere economică mai redusă", se arată într-un comunicat GfK România.
În aceste condiţii, consumatorii europeni reacţionează divers. În timp ce în unele ţări aceştia consideră datele economice şi evoluţia situaţiei lor personale în lunile care urmează ca fiind pozitive, în alte ţări populaţia speră prea puţin într-o îmbunătăţire a situaţiei lor în