Romanii aloca sume tot mai mari pentru cumparaturile online, valoarea medie a unei comenzi crescand in primul trimestru cu circa 15% fata de anul trecut, pana la 240 de lei (fara TVA), conform unui raport realizat pe activitatea 2Parale, cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania. Suma nu include tranzactiile rulate pe site-urile de reduceri colective.
De asemenea, proportia comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu 15% comparativ cu situatia de anul trecut.
Pe de alta parte, s-a diminuat numarul tranzactiilor mai mici de 100 de lei (fara TVA), excluzandu-le pe cele efectuate pe site-urile de reduceri colective. Daca in primul trimestru din 2011 aproape doua treimi dintre comenzile online nu depaseau valoarea de 100 de lei (fara TVA), anul acesta doar 47% dintre cumparaturi sunt mai mici de 100 de lei.
"Comertul online castiga tot mai mult increderea romanilor si a devenit in cazul unor consumatori prima optiune cand vine vorba de achizitionarea anumitor produse. Nu numai ca numarul vanzarilor este in crestere, dar si sumele alocate pentru o singura comanda evolueaza, este o dovada clara de castigare a increderii consumatorilor. Ne asteptam la accelerarea acestei evolutii prin cresterea unor segmente de piata precum turismul si produsele pentru copii”, spune Dorin Boerescu (foto), CEO 2Parale.
Astfel, prin intermediul retelei de marketing afiliat 2Parale s-au cheltuit online mai bine de 5,2 milioane de lei (fara TVA) in primele trei luni ale anului, cu 75% mai mult fata de perioada similara din 2011.
Marketingul afiliat reprezinta un serviciu online prin care comerciantii/advertiserii platesc doar pentru rezultatele obtinute (vanzari sau lead-uri), iar afiliatii (publisheri, bloggeri, specialisti SEO&SEM) castiga bani direct proportional cu numarul sau valoarea vanzarilor.
Cele mai mari cheltuie