Grupul Bosch a prezentat astăzi rezultatele financiare şi se aşteaptă la o creştere modestă a vânzărilor în acest an, estimată între 3 şi 5 procente.
În anul fiscal 2011, Bosch a crescut peste aşteptări, în ciuda unei economii globale mai slabe. Vânzările companiei au crescut cu 9%, atingând 51,5 miliarde de euro. Numărul de angajaţi la nivel global a crescut cu 19.000, ajungând la 302.500 la 1 ianuarie 2012. Cea mai mare creştere a avut loc în Europa, companiei alăturându-i-se 9.800 de angajaţi.
În 2011, Bosch şi-a consolidat poziţia pe piaţa în toate cele trei sectoare de afaceri. Cel mai mare sector de afaceri, Tehnologia auto, a generat anul trecut vânzări de 30,4 miliarde de euro, crescând aşadar cu 8,2% faţă de anul precedent. Sectorul de afaceri Tehnologie industrială a înregistrat cea mai puternică creştere, de 21 %, până la o valoare de 8 miliarde de euro. Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii a generat o cifră de vânzări de 13,1 miliarde de euro în 2011, înregistrând o creştere de 4,4%. Bosch s-a bucurat de succes în special datorită electrocasnicelor noi, cu consum redus de energie, şi sculelor electrice inovatoare. Divizia de Sisteme de securitate a crescut la nivel global, în special datorită sistemelor de supraveghere video, segment care a înregistrat cele mai rapide creşteri din întreaga industrie.
În Europa, cifra de vânzări a companiei Bosch a crescut cu 9,6%, la 30,4 miliarde de euro. Acest lucru se datorează în special rezultatelor excelente înregistrate în Germania, unde cifra de vânzări a crescut cu 11 %, la 12 miliarde de euro. În 2011, Bosch a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în Europa, dintre care 1,2 miliarde de euro în Germania. Europa de Est reprezintă un alt centru de interes pentru activităţile de investiţii: în România, de exemplu, compania îşi extinde