Noua Mazda CX-5, în versiunea cu motorizare diesel, este disponibilă la test şi în România începând cu această lună. Doritorii vor putea testa motorul de 2.2 l diesel care face parte din tehnologiile revoluţionare diesel lansate în premieră de constructor prin intermediul acestui nou model. CX-5 diesel are un preţ de pornire de 24.190 de euro, cu TVA inclus. Modelul se bucură de o cerere crescută. Deja 35% din unităţile alocate în acest an pentru România sunt comandate sau livrate. În ansamblu, compania estimează că echiparea diesel va reprezenta 65% din totalul vânzărilor în 2012.
Noul SUV crossover îşi completează gama de motoare alăturând propulsorului SKYACTIV-G de 2l benzină motorul SKYACTIV-D 2.2l diesel, care va fi disponibil în două trepte de putere, de 150 şi 175 de CP. Acesta prezintă cel mai scăzut raport de compresie din lume, de 14:1, ceea ce se traduce printr-un consum redus cu 20% faţă de versiunea anterioară şi printr-un nivel mai scăzut al emisiilor, modelul respectând normele de poluare Euro 6, ce vor intra în vigoare în 2014. Mazda CX-5 diesel prezintă un consum combinat de doar 4,6 l/100 km şi emisii de doar 119 gr./km, cele mai scăzute valori din clasă.
Două turbine
CX-5 în variantă diesel va beneficia şi de două turbine, cea de-a doua având rol în menţinerea nivelului de putere liniar încă de la turaţii reduse şi în eliminarea răspunsului întârziat la accelerare, prezent la alte motoare convenţionale. Mulţumită inovaţiilor tehnice, motorul diesel de 2.2 l are o elasticitate crescută, acul turometrului intrând în zona roşie abia după 5.200 de rotaţii/min. Scăderea considerabilă a raportului de compresie a permis utilizarea unor componente mai uşoare şi scăderea greutăţii totale a motorului cu 10%.
Ambele motoare pot fi comandate cu oricare dintre noile transmisii cu şase rapoarte SKYACTIV-Drive sau SKYACTIV-M