"Interesul public", "pluralismul ideilor" si "jurnalismul responsabil" sunt principalele valori pe care Televiziunea publica si le-a proclamat vineri, intr-un anunt publicat pe propriul site. TVR isi defineste "misiunea, viziunea si valorile" care ar urma sa stea la baza unei Carte TVR, in cadrul unui "proiect strategic de reformulare a misiunii publice", demarat in septembrie anul trecut, in parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent. Anuntul vine in ajunul campaniei electorale si in contextul in care presiunile politice asupra TVR se intensifica: ieri, CA al TVR a desfiintat functia de Director Productie Editoriala si Programe, directorul Dan Radu afirmand ca este vorba despre un "cadou din partea unui CA numit politic".
Potrivit unei informari transmise vineri de TVR si publicate pe propriul site, "interesul public, pluralismul ideilor si opiniilor si practica responsabila a jurnalismului sunt principalele valori pe care televiziunea publica isi va axa activitatea", alaturi de inovatie, creativitate si diversitatea programelor.
In acelasi anunt, viziunea TVR este sumarizata in doua randuri: "TVR isi doreste sa devina televiziunea de referinta a romanilor, un spatiu viu de dezbatere publica, deschis si accesibil tuturor opiniilor si orientarilor din societate".
"Misiunea TVR", descrisa in anuntul de vineri:
Furnizam informatie onesta, echidistanta si actuala, care stimuleaza formarea unei opinii proprii, neinfluentate, asupra realitatilor romanesti si internationale.Promovam educatia, in toate dimensiunile ei.Incurajam gandirea critica si implicarea responsabila a cetateanului.Oferim divertisment de calitate, sprijinind productiile si producatorii autohtoni.Suntem aproape de publicul nostru, atat prin continutul editorial, cat si in comunicarea directa.
"Valorile" esentiale ale TVR, descrise in anunt:
Interes