Cand majoritatea priveste jumatatea plina a paharului, imi place sa vad doar partea goala. Deja prea multa lume elogiaza succesul lui Victor Ponta. Actual si viitor. Sunt convins ca nu are nevoie de inca o romanta chioara, isi stie prea bine si reusitele, isi va cunoaste si succesul, de va fi sa fie vreunul.
Si acum sa operam cu doua tuse. Una mai subtire care merge pana la detaliul aparent cel mai nesemnificativ. Alta mult mai groasa, generalizanta, dar la fel de relevanta pentru definirea viitorului premier (cel mai probabil).
Nu vreau sa mai pun accent pe incompatibilitatile unor ministri pe care i-a desemnat Ponta in graba. Probabil exprima exact asta - fuga cu care a fost facut acest Guvern si nevoia urgenta de a multumi nu doar pe toata lumea, cat si prezentul si viitorul. O analiza excelenta prin finetea observatiilor si atentia cercetarii a facut-o jurnalistul Liviu Avram, de la cotidianul Adevarul, in "Cazul Alistar: o frauda intelectuala". Nu mai are niciun sens sa insistam si asupra celorlalte nume. Ele vor atarna dupa propria greutate de gatul lui Ponta.
Si totusi pana si dezacordurile de sorginte igasiene din CV - ul ministrului desemnat pentru Educatie par o gluma proasta pe langa adevaratele probleme cu care Ponta s-a pricopsit chiar inainte de a fi investit in Parlament. Sa pornim insa de la cateva referiri nevinovate ale lui Victor Ponta la masini, sofat si alte detalii ale pasiunii sale pentru invartit covrigul si calcat pedale. Numai dupa caderea Guvernului MRU cred ca am numarat vreo patru sau cinci referiri de-ale lui Ponta la masini si/sau condus. Si nu chiar intru totul intamplatoare. Recunosc, apetitul extraordinar al presedintelui PSD pentru o tabla pe patru roti imi scapa.
Cand a intarziat la Cotroceni, Ponta s-a scuzat ca nu a mai condus el masina si asa i-a luat ceva mai mult prin oras. Vezi