Samsung a încercat aseară, în cadrul prezentării noului Galaxy S III, să reproducă strategia Apple. Nu le-a reuşit prea bine, iar totul a părut o imitaţie ieftină a acelor fascinante momente când Steve Jobs reuşea să facă oamenii să-şi dorească un produs de care nu aveau nevoie în totalitate. Dar peste stângăciile evenimentului, rămâne telefonul. Cu bune şi cu rele.
Detaliile tehnice vă sunt cunoscute deja. Android Ice Cream Sandwich, procesor quad core, ecran de 4,8 inci. Cifrele şi cuvintele acestea ciudate cu care umplem capul cititorilor mereu şi nu ne gândim prea bine dacă le înţeleg cu adevărat.
Dar de ce este important Samsung Galaxy S III? Ei bine, sud-coreenii au luat toate caracteristicile rivalilor şi le-au îmbunătăţit. Au vrut să se diferenţieze, să facă cel mai bun telefon. Într-un fel sau altul le-a ieşit. Diferenţierea nu s-a făcut doar faţă de Apple, ci şi faţă de armata terminalelor cu Android.
Află când se va lansa Samsung Galaxy S III în Europa
Un telefon emblemă
HTC, ZTE, Huawei, LG au prezentat mobile cu procesoare cu patru nuclee, monştri ai lumii tehnologiei. Cu toate acestea, ele pot fi comparate cu o maşină americană „muscle car": pot sprinta în linie dreaptă, dar se pierd în detaliile de fineţe.
Samsung a demonstrat că poziţia de principal rival pentru Apple este un avantaj. Sud-coreenii au devenit mai încrezători şi au vorbit oamenilor despre un produs cu totul şi cu totul diferit. Un produs „făcut pentru oameni", emblematic pentru Android. „One phone to rule them all. One phone to find them. One phone to bring them all and in the darkness bind them".
Samsung a fost obsedată în prezentarea de aseară de umanizarea unei brute. Expresiile din discurs au fost bine alese, ideile cheie au vorbit oamenilor despre un design inspirat de apă, muzica de fundal era una relaxantă, iar sud-coreenii au tras d