În primul trimestru al acestui an, BMW Group a înregistrat vânzări în creştere cu 36,8% în România, cele mai bune rezultate datorându-se mărcilor BMW şi MINI, în timp ce modelul BMW X1 s-a clasat pe primul loc în top pe segmentul său, cu 80 de unităţi comercializate, potrivit datelor BMW Group România.
Pe piața românească, mărcile BMW şi MINI au continuat trendul ascendent din ultima perioadă. Astfel, cu 431 unităţi livrate în primul trimestru, constructorul german a înregistrat o creştere de 36,8% şi cel mai bun trimestru din ultimii patru ani.
Mai mult, pentru prima dată în istoria mărcii, BMW X1 a urcat pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele, cu 80 de unităţi, surclasând BMW X5 (75 unităţi) şi BMW Seria 5 (71 unităţi).
Totodată, marca MINI a continuat trendul ascendent, cu 42 unităţi livrate în primele trei luni, în creştere cu 61,5% comparativ cu perioada similară din 2011, stabilind astfel cea mai bună performanţă din ultimii cinci ani.
La nivel mondial, potrivit Agerpres, veniturile BMW Group consemnate în primul trimestru au urcat cu 14,1%, la 18,293 miliarde de euro, iar profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 18,8%, la 2,132 miliarde de euro. De asemenea, profitul brut (EBT) a înregistrat un salt de 21,8%, la 2,076 miliarde de euro, în timp ce profitul net al grupului a ajuns la 1,349 miliarde de euro, în creştere cu 18,1% faţă de primele trei luni din anul anterior.
Conform datelor oficiale, numărul de automobile vândute de către BMW Group pe parcursul primului trimestru din 2012 a crescut cu 11,2%, la 425.528 unităţi, iar veniturile şi câştigurile pe segmentul auto s-au majorat cu 12,4%, până la 16,159 miliarde de euro. Pe acelaşi segment, EBIT a urcat cu 10%, la un nivel de 1,878 miliarde de euro, ceea ce a dus la o marjă EBIT a sectorului auto de 11,6%.
Potrivit aceleiași surse, mar