- Social - nr. 86 / 5 Mai, 2012 Dupa modernizarea drumului national Reghin-Toplita, la standarde europene, a venit, in sfarsit, randul tronsonului Targu-Mures-Reghin-Bistrita, pe o lungime de 90 km, dintre care circa 50 km pe teritoriul judetului nostru. Am spus, in sfarsit, pentru ca, despre aceasta lucrare, se vorbeste de la inceputul deceniului trecut, de prin 2002, dar se pare ca guvernele Romaniei n-au alocat fonduri in aceasta directie. Aratam, de asemenea, ca drumul amintit este si de interes continental, el fiind inclus in etapa a VI-a de reabilitare a drumurilor europene si se realizeaza cu imprumuturi cu dobanzi foarte mici de la Banca Europeana, care finanteaza 60 la suta din costuri, in momentul in care guvernul dovedeste ca a asigurat cota de 40 la suta. Amanunte concrete despre situatia lucrarilor care au inceput pe anumite portiuni ne sunt oferite de catre ing. Gheorghe Ispas, seful Sectiei Drumuri Nationale Targu-Mures. - De cum s-a desprimavarat, au inceput lucrarile pe drumul national 15 A: Reghin-Bistrita. Se munceste de zor in zona Santu si Lunca, ceea ce este un semn bun. Cine sunt constructorii si despre ce anume este vorba? - Problemele legate de aceasta artera sunt abordate la nivelul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi. Din cate stim noi licitatia a fost castigata de consortiul german STRABAG A.G., si nu cunoastem subantreprizele cu care coopereaza. Oricum, odata incepute ele vor avea continuitate, si speram si ritmul necesar pentru respectarea termenului de dare in folosinta. Daca ma intrebati de ce cu atata intarziere, nu va pot spune exact, dar cunosc practica de lucru a Bancii Europene, care elibereaza fondurile de finantare doar in momentul in care guvernele asigura, concret, partea ce-i revine, de 40 la suta din investitie. - In ce consta, de fapt, aceasta reabilitare? - Reabilitarea inseamna o modernizare extinsa, care d