În Germania, luna aprilie a adus o creștere cu 3% a înmatriculărilor de autoturisme noi. În Marea Britanie, creșterea a fost chiar mai mare: 3,3%. În Franța, Italia și Spania, comerțul cu mașini este încă în declin.
274.066 autoturisme noi au fost înmatriculate în luna aprilie în Germania, cea mai puternică piață auto europeană. În aceeași lună a anului 2011, nemții înmatriculau 266.251 de unități. Grație acestui rezultat, piața auto germană rămâne pe un trend pozitiv care se traduce printr-o majorare cu 2%, până la 1,05 milioane de autoturisme în primele patru luni ale lui 2012. „După creșterea vânzărilor către clienți persoane fizice, în martie, mă aștept ca aceștia să contribuie la majorarea cererii și în aprilie și mai”, a declarat Volker Lange, șeful Asociației Importatorilor de Vehiocule din Germania (VDIK).
În același timp însă, piața franceză a scăzut cu 1,3% în aprilie până la 200.806 unități. Deși este vorba despre un declin, trebuie avut în vedere faptul că, în martie, scăderea era mult mai amplă, 22%. Prin urmare, rezultatul din aprilie poate fi privit ca o încetinire a ritmului de scădere și ca o posibilă revenire la creștere în lunile următoare. „Există semne de redresare economică aici”, a explicat Francois Roudier, purtătorul de cuvânt al CCFA. Cu toate acestea, oficialul menționează că prognoza de scădere cu 8-10% a înmatriculărilor din 2012 față de 2011 rămâne valabilă.
În Marea Britanie înmatriculările au crescut mai puternc decât se așteptau analiștii Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule (SMTT). Cele 142.322 de unități comercializate în aprilie înseamnă o creștere cu 3,3% a ăpieței față de aceeași lună a anului trecut. Ca urmare a acestui rezultat, SMTT a modificat prognoza pentru întreg anul la 1,948 milioane de unități. Din nefericire, situația îmbucurătoare din Marea Britanie nu se regăsește și în It