Cine nu s-a gândit să dea mașina pe bicicletă? Nu consumă combustibil, nu stă în trafic și nici nu poluează. În marile orașe europene, este chiar „un accesoriu” la modă.
Managerii români se urcă greu pe o bicicletă, mai ales dacă poartă costum și cravată. Și totuși, nu de puține ori îi observăm pe pistele speciale din Capitală. Să fie acesta un nou trend? Cert este că piața de biciclete crește.
Jucătorii din domeniu vorbesc de aproximativ 300.000 de biciclete vândute anul trecut, valoarea lor fiind de aproximativ 45 milioane de euro (dacă se calculează cu un preț mediu de 150 euro pentru o biciletă). „Am intuit că piața bicicletelor va avea o creștere susținută în următorii ani și am considerat că Pegas poate avea din nou un cuvânt de spus în noile condiții“, explică scurt Andrei Botescu, cel care a readus în piață brandul Pegas, împreuncă cu Alexandru Manda.
Iar dacă lucrurile se vor mișca așa cum au gândit cei doi antreprenori, în următorii ani Pegas va deveni unul dintre principalii producători locali de biciclete, așa cum sunt Eurosport DHS (Deva) și VeloCity (Reșița), care produc anual 300.000 - 400.000 de unități. „După mai mult de un an de brainstorming, proiectare și management al producției, anul acesta, la sfârșitul lunii mai, vom ieși pe piață cu primele modele. Este vorba de o serie limitată adresată fanilor Pegas“, spune Manda. Și e doar începutul.
Și DHS crede în piața locală
În timp ce Alexandru Manda și Andrei Botescu își fac planuri care cuprind și construcția unei fabrici în următorii ani, DHS numără piețele la export și are încredere în piața locală. „În 2011, am vândut 120.000 de biciclete în România, cu 7.000 mai mult față de anul anterior, iar exporturile au crescut cu 15%, principalele piețe fiind cele din Germania, Italia, Grecia, Ungaria, Belgia, Cehia, Letonia“, spune Lucian Contraș, director de vânzări al DH