Scăderea consumului s-a simţit în afacerile companiei numai în 2009. 2010 şi 2011 au fost ani de creştere
Compania Selgros Cash&Carry România, care îşi are sediul în Braşov, a avut anul trecut vânzări nete de 780 milioane de euro, în creştere cu circa două procente comparativ cu 2010. În raportul companiei elveţiene Coop, care deţine Selgros Cash&Carry, se arată că de-a lungul anului 2011, al zecelea an de prezenţă în România, s-au derulat reduceri de preţuri şi diferite oferte, această strategie putând fi unul dintre motivele care stau în spatele avansului afacerilor Selgros. În ultimii ani preţul a devenit principalul argument în procesul de achiziţie al românilor, iar ofertele, reducerile şi promoţiile sunt principala armă a comercianţilor pentru a-i aduce pe clienţi în magazine.
Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash&Carry, spunea în urmă cu câteva luni că retailerii ar trebui să fie atenţi să îşi păstreze numărul de clienţi, acesta fiind în perioada actuală cel mai important indicator, mai important decât cifra de afaceri şi decât profitul. Vlad mai spunea că nu există formule secrete pentru menţinerea clienţilor. Astfel, strategia de oferte şi reduceri de preţuri ar putea fi unul dintre sacrificiile amintite de românul de la conducerea Selgros. Anul trecut consumul a continuat să scadă, urmând trendul descendent început în 2009. Totuşi, declinul din 2011 a fost de 3%, mai mic decât în fiecare din cei doi ani anteriori.
Scăderea consumului s-a simţit în afacerile Selgros numai în 2009, când cifra de afaceri a comerciantului a scăzut cu peste 15% de la 861 mil. euro. Începând cu 2010 însă, deşi consumul şi-a urmat trendul descendent, afacerile companiei au revenit pe plus. Astfel 2011 este al doilea an de creştere.
Anul trecut compania a deschis un magazin, însă doar în luna decembrie, astfel că avansul de