Candidatul USL la președinția CJ Mureș, Ciprian Dobre, a propus candidaților la alegerile locale respectarea unui Cod Etic de campanie. El a enumerat zece reguli de comportament pe care le va urma intru totul, aşteptând totodată contribuțiile celorlalți candidați, pentru ca normele să fie cât mai complete și cât mai larg agreate.
Dobre a prezentat Codul său Etic de campanie motivat de calitatea discursului public de până acum, care nu răspunde nevoilor de informare ale cetățenilor. El crede că oamenii vor să fie luaţi în seamă, că vor ca votul lor să conteze, că vor să nu mai fie minţiţi, că vor să fie respectaţi și că vor să se întâmple lucruri care să le facă viaţa mai bună lor și familiilor lor.
Astfel, Dobre a promis să spună adevărul, să își asume responsabilitatea, să se ridice deasupra retoricii belicoase, adică să aibă un discurs de substanță, să critice argumentul prezentat, nu persoana care îl prezintă, adică să nu recurgă la atacuri la persoană, să asculte ce au de spus oamenii, să nu facă promisiuni pe care nu le va putea îndeplini, să cheltuiască cumpătat fondurile de campanie, şi să facă public acest exerciţiu bugetar, să își amintescă care este scopul campaniei electorale: câștigarea funcției publice pentru servirea cetățenilor, să respecte zilele de odihnă, alături de familia lui, să câştige alegerile, pentru că s-a angajat să apere nişte principii de guvernare locală, care nu pot fi apărate decât din postura de câştigător.
Argumentele care l-au dus pe Dobre la formularea celor zece reguli din Codul Etic de campanie au fost, că:
- trebuie să spună adevărul, chiar dacă oamenii nu se mai așteaptă să audă adevărul de la politiceni și l-ar putea privi cu neîncredere; știe că există numeroase satire, în teatru şi film, care au avut succes pentru că au propus povestea incredibilă a unui personaj necredibil: politicianul care