* absolvenţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă trebuie să se înregistreze la AJOFM într-o perioadă de 60 de zile de la data absolvirii, pentru a beneficia de sistemul asigurărilor pentru şomaj
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Brăila readuce în atenţia absolvenţilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă faptul că trebuie să se înregistreze în evidenţa instituţiei într-o perioadă de 60 de zile de la data absolvirii, pentru a putea beneficia de prevederile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare. Înregistrarea absolvenţilor se va realiza la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Brăila, din municipiul Brăila, B-dul Dorobanţilor, nr.603-605, modulele 2 şi 3, la sediul Agenţiei Locale Brăila, din strada Sergent Tătaru, nr.2, corp. B, etaj 3 (în curtea Grupului Şcolar Mihail Sebastian), la Punctul de Lucru Făurei, cu sediul în str. Republicii, nr.36 sau la Punctul de Lucru Însurăţei, cu sediul în Şos.Brăilei, nr.18, în funcţie de localitatea unde îşi au domiciliul. Tinerii vor prezenta următoarele documente: actul de identitate, în original şi copie, adeverinţă medicală cu menţiunea "apt de muncă", actul de absolvire a formei respective de învăţământ, în original şi copie. Dacă într-o perioadă de 60 zile de la data absolvirii nu au reuşit să se încadreze în muncă, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj, conform Legii nr.76/2002, în următoarele condiţii: nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului; nu realizează venituri sau realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât indicatorul social de referinţă, în vigoare în luna pentru care se face dovada. "Se consideră că nu au reuşit sau nu au putut să se încadreze în muncă dacă fac dovada că în perioada de 60 de zile