„Adevărul“ a testat la Balcic, în Bulgaria, cel mai nou model din gama premium a francezilor de la Citroën. DS5 este o apariţie futuristă în clasa sedanurilor medii.
Testul cu noul Citroën DS5 a fost făcut între Bucureşti şi Balcic şi, pe parcursul său, am avut parte de toate tipurile de drum ce pot fi întâlnite în condiţii obişnuite.
Trafic de oraş, autostradă, drum naţional, dar şi calamitatele drumuri bulgăreşti. DS5-ul ne-a dovedit că este foarte confortabil şi are o ţinută de drum bună.
Modelul testat de noi, varianta hibridă (care este cu 240 de kilograme mai grea decât variantele convenţionale din aceeaşi gamă), şi-a trădat caracteristicile de maşină grea, dar într-un sens bun, aşezându-se foarte bine pe drum, lansându-se foarte bine şi stând foarte bine în viraje.
Sistemul de frânare este unul foarte bun, oprind imediat, la nevoie, autoturismul de peste 1,6 tone.
O hibridă sprintenă
Cei 200 CP ai lanţului cinematic hibrid (compus dintr-unmotor diesel de 2 litri şi 160 CP şi unul electric) sunt suficienţi pentru a face o astfel de maşină sprintenă.
Deşi există moduri sport şi padelele pe coloana volanului, la modelele cu cutia pilotată, transmisia are uşoare delayuri în modul automat pentru a imprima maşinii nişte sprinturi foarte prompte.
Situaţia se schimbă pe modul manual, răspunsul transmisiei şi al motorului fiind foarte prompte. La toate acestea se adaugă şi transmisia integrală care îmbunătăţeşte până aproape de optim comportamentul dinamic al maşinii.
DS5 este primul Citroën cu tehnologie full-hybrid Hybrid4, dar şi una dintre puţinele maşini din clasa sa care a trecut la hibridizare. Aceasta oferă mai multe moduri pentru a conduce. Folosind roata de control de pe consola centrală, şoferii pot alege unul dintre cele patru moduri: Auto, ZEV, 4 Wheel @N_P