Infrastructură
Proiectul autostrăzii Sudului este readus în prim-plan de programul de guvernare al noului cabinet condus de Victor Ponta în timp ce despre autostrada Piteşti-Sibiu de pe coridorul IV paneuropean nu se mai spune nimic. Mai mult, despre aceasta ministrul demis al transporturilor Alexandru Nazare spunea că va fi construită în trei ani, în contextul în care cei aproape 115 km ar urma să "taie" munţii pe una dintre cele mai dificile porţiuni în timp ce constructorii "se chinuie" de cinci ani să termine A3 Bucureşti-Ploieşti.
Proiectul autostrăzii Sudului a fost iniţial lansat în discuţie de Radu Berceanu, fostul ministru al transporturilor, care spunea în 2009 că în 2010 lucrările încep, iar până în 2014 va fi gata. Proiectul nu a mai început, ministerul concentrându-se pe tronsoanele de pe coridorul IV.
O nouă prioritate a guvernului este autostrada Comarnic-Braşov, prima din România care traversează Munţii Carpaţi, dar care va fi construită printr-un contract de cesiune, ceea ce înseamnă că va exista o taxă.
În ceea ce priveşte privatizările în infrastructură, guvernul Ponta este mult mai reţinut. În timp ce guvernul Ungureanu propunea din start privatizarea a 50% plus 1 din CFR Marfă, Ponta vrea să reanalizeze strategia. Vânzarea la bursă a unui pachet de 20% din Tarom nu mai este acum luată în calcul.
O nouă propunere a guvernului condus de Victor Ponta este de a regândi modul de alocare a subvenţiilor pentru susţinerea transportului feroviar de călători pentru a elimina competiţia neloială cu transportul rutier. Propunerea vine după mai mulţi ani în care afacerile firmelor de transport rutier de persoane au înflorit "mulţumită" scumpirii biletelor de tren dar şi faptului că o călătorie cu trenul a ajuns să dureze chiar mai mult decât în