ACPR propune acordarea unor facilităţi fiscale operatorilor din turism, precum scăderea pe termen mediu a TVA pentru incoming la 9 la sută, iar pe termen lung scăderea impozitului pe profit
Se impune orientarea agresivă şi intensivă către pieţele din vestul Europei, dar şi către Rusia, China sau Japonia
Promovarea turismului românesc trebuie efectuată ţinându-se cont de stadiul de dezvoltare al locaţiilor şi de planurile generale de dezvoltare
Turismul românesc, care ar trebui să constituie un domeniu strategic pentru economia ţării noastre, poate fi revigorat în zece paşi simpli, începând cu înfiinţarea unei Agenţii naţionale de turism şi orientarea agresivă către pieţele din vestul Europei, dar şi către cele din Rusia, China sau Japonia, şi terminând cu reducerea TVA pe termen mediu, diminuarea impozitului pe profitul operatorilor din turism, dezvoltarea infrastructurii necesare primirii turiştilor străini, a sistemului all-inclusive şi a turismului cultural.
Potrivit propunerilor avansate de Alianţa Confederaţiilor Patronale din România (ACPR), Agenţia naţională de turism, subordonată Ministerului Dezvoltării şi Turismului, va trebui să lucreze cu personal tehnic, expert în domeniu, care a lucrat în turismul real, pentru a putea elabora un program de dezvoltare pe termen mediu şi lung a turismului românesc. "Personalul tehnic trebuie să găsească soluţii împreună cu organizaţiile şi federaţiile de turism printr-un dialog continuu şi prin întâlniri periodice pentru a se identifica problemele de pe teren şi a se găsi soluţii agreate de ambele părţi. Fără atragerea specialiştilor din domeniul turistic nu se pot găsi soluţii de dezvoltare sănătoasă, implementarea măsurilor şi găsirea soluţiilor fiind eficiente doar pe baza datelor şi aşteptărilor reale din economia turistică", a declarat într-un comunicat Dan Matei Agathon, vicepreşedin