Analizând programele cu care candidaţii la funcţiile locale de primar al municipiului şi şef al Consiliului Judeţean se aruncă în campania electorală, se constată absenţa unui măreţ proiect, nelipsit anii trecuţi de pe listele de promisiuni: podul peste Dunăre de la Brăila.
La prima vedere, părea că politicienii au renunţat, în sfârşit, la această himeră în care nu mai crede nimeni sau cu care mai poate fi cineva prostit, cel puţin la acest moment.
Dar, citind programul de guvernare al Cabinetului Ponta pentru anul 2012, ghiciţi ce anume se regăseşte la loc de cinste la capitolul "Transporturi în domeniul rutier". Evident, podul peste Dunăre de la Brăila. Astfel, noul guvern, care ar urma să fie votat azi în Parlament, şi-a propus ca, atenţie, chiar în acest an, să demareze nu analiza proiectului, nu efectuarea unui studiu de prefezabilitate ori fezabilitate, ci direct "Lansarea în regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunăre la Brăila-Galaţi". Mai exact, asta înseamnă că se va lansa deja procedura, astfel încât firmele interesate să construiască podul pe banii lor (urmând să-şi recupereze ulterior investiţia din taxa de pod), să se poată înscrie deja la licitaţie, cu şanse ca la alegerile generale din toamnă să se cunoască deja şi numele constructorului.
Nu cunosc cât ştie Victor Ponta despre istoria acestui pod - ori mai exact despre promisiunile legate de acesta -, nu ştiu cât de uşor s-a lăsat convins să-l introducă în programul de guvernare ori dacă are habar măcar despre prezenţa acestuia în respectivul program, de 52 de pagini. Cert e că cineva din staful său ori al conducerii de la Centru a PSD sau USL a venit cu această idee, de a băga măreţul pod în programul de guvernare nu pentru următorii 4 - 5 ani, ci pentru următoarele 6 - 7 luni (mi-e greu să-mi imaginez că Victor Ponta a conceput şi a scris singur cele 5