Procentul companiilor care mai menţin un blog a scăzut la 37% anul trecut, de la 50% în 2010
Această tendinţă este în concordanţă cu pierderea interesului consumatorilor faţă de blogging
Adesea companiile subestimează volumul de muncă pe care îl necesită un blog
Odată cu aparţia reţelelor de socializare, din ce în ce mai multe companii renunţă la a mai avea un blog şi se îndreaptă către social media. Astfel, blogurile lor sunt înlocuite cu anumite instrumente Facebook, Twitter şi Tumblr, care necesită mai puţin timp şi mai puţine resurse investite de către companii.
Un studiu realizat la începutul acestui an de către Universitatea Massachusetts Dartmouth arată că procentul companiilor care mai menţin un blog a scăzut la 37% anul trecut, de la 50% în 2010. Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor a 500 de companii listate la bursă. De asemenea, doar 23% dintre companiile prezente în Fortune500 mai deţineau un blog în 2011, nivel similar cu cel din 2010, însă această stagnare vine după mulţi ani de creştere.
Această tendinţă este în concordanţă cu pierderea interesului consumatorilor faţă de blogging. La sfârşitul anului 2010, o cercetare a Pew Research Center arată că bloggingul printre persoanele cu vârste între 18 şi 33 de ani a scăzut cu 2 puncte procentuale în 2010, comparativ cu 2008.
Menţinerea unui blog cere investiţii mai mari
"Menţinerea unui blog cere investiţii mai mari. Ai nevoie de conţinut în mod regulat. În plus, trebuie să te gândeşti la riscurile pe care le prezintă, precum acceptarea comentariilor sau defăimarea", a explicat Nora Ganim Barnes, un profesor universitar care a realizat cercetarea. Potrivit ei, un avantaj al deţinerii unui blog este reprezentat de faptul că reprezintă un instrument şi un conţinut pe care o companie le deţine.
"Nu doar firmele mici au renunţat la blogu