Francezii au dat dovada inca o data ca pot crea masini frumoase, unice, fancy, este si cazul noului DS5, cel mai premium model creat de Citroen.
Cu un interior inspirat din cockpit-uri, DS5 aduce lucruri noi in lumea autoturismelor.
Pentru a ne imprieteni cu DS5, Citroen a organizat un drive test pe ruta Bucuresti - Murfatlar – terenurile de golf de la Lighthouse Balcic (330 km), cu motorizarile de 1,6 litri benzina 155 CP si 200 CP, 2 litri diesel 163 CP si 200 CP Hybrid4 Airdream. Am avut ocazia sa conducem noul DS5 cu cele trei sisteme de transmisie, automata, pilotata si manuala, toate cu 6 trepte.
Modelul ales pentru test a fost un DS5 cu echiparea Sport Chic si propulsorul pe benzina de 155 CP cu transmisie automata in 6 trepte, al carui pret este de 37.300 euro cu TVA.
In culoarea gri metalizat, cu tapiterie de piele rosie, insertii crom satinat, plafon din sticla si jante aliaj Canaveral 18" Diamantée Noir Onyx Brillant, asa arata DS5-ul ales pentru prima zi de test.
Pe DS5 am vazut idei noi care mi-a placut foarte mult, m-au atras scaunele numite de Citroen „bratara de ceas”, un plafon interesant ca de avion cu comenzi pentru Head-Up Display si pentru un sistem nou de trape, numit fantani de lumina, prin care soferul, pasagerul din dreapta si cei din spate pot alege separat daca vor sa vada plafonul din sticla.
Un alt plus este coloana centrala care arata foarte bine avand multe butoane " inspirate din aviatie". Langa cotiera gasim patru butoane pentru geamuri electrice, comenzile pentru navigatie, butonul pentru blocat usile, frana de mana electrica.
O decizie neinspirata la acest model este amplasarea franei de mana electrica langa sistemul de deschidere al cotierei, pentru ca o poti actiona din greseala in mers, crezand ca deschizi cotiera.
Calatoria cu DS5 pana in Bulgaria a fost foarte placuta, masin