Vanzarile cu amanuntul au crescut in trimestrul I din 2012 pentru prima data dupa intrarea in recesiune, pe fondul consumului specific iernii.
"Drumurile sunt blocate si in curand in magazine n-o sa mai gasim nimic de mancare" - cu acest mesaj din zilele in care viscolul parea ca nu se mai termina, comerciantii au reusit performanta de a-si creste afacerile pentru prima data dupa aproape trei ani de scaderi. In primele trei luni din acest an, afacerile din comertul cu amanuntul au crescut per ansamblu cu 3,7% fata de aceeasi perioada din 2011.
In comertul cu alimente, bauturi si tutun, afacerile au crescut cu 4,8%, cele din retailul carburantilor auto - cu 9,4%, iar comertul cu marfuri nealimentare a avut un avans de 0,2%, arata datele centralizate de Institutul National de Statistica (INS). Aceste cresteri din trimestrul I sunt primele dupa cele consemnate in acelasi interval din 2008. In 2009, 2010 si 2011, comerciantii incheiau primul trimestru cu afaceri in scadere, pe fondul crizei economice si mai ales al slabirii continue a puterii de cumparare a romanilor. Acum, in 2012, cererea de alimente si de carburanti a crescut exploziv, in primul rand datorita iernii prelungite care i-a determinat pe romani sa consume mai mult decat in mod obisnuit, informeaza Adevarul.
Vanzarile cu amanuntul au crescut in trimestrul I din 2012 pentru prima data dupa intrarea in recesiune, pe fondul consumului specific iernii.
"Drumurile sunt blocate si in curand in magazine n-o sa mai gasim nimic de mancare" - cu acest mesaj din zilele in care viscolul parea ca nu se mai termina, comerciantii au reusit performanta de a-si creste afacerile pentru prima data dupa aproape trei ani de scaderi. In primele trei luni din acest an, afacerile din comertul cu amanuntul au crescut per ansamblu cu 3,7% fata de aceeasi perioada din 2011.
In comertul