Ministrul desemnat al Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a primit, luni, votul comisiilor parlamentare reunite, cu 34 de voturi "pentru", şase "împotrivă" şi două abţineri.
El a fost audiat de către comisia pentru politică economică, reformă şi privatizare, respectiv cea pentru industrii şi servicii din Camera Deputaţilor şi comisia economică, industrii şi servicii, respectiv cea pentru privatizare şi administrarea activelor statului, din Senat.
Statul deţine integral TAROM şi vizează listarea operatorului la bursă, cu un pachet de 20% din acţiuni, obligaţie asumată faţă de FMI. Ministrul desemnat al Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat luni, la audierile din comisiile parlamentare reunite, că o variantă pentru privatizarea TAROM ar fi vânzarea integrală a companiei, iar pentru CFR Marfă trecerea în proprietate privată să fie amânată.
"Cred că ar fi mai interesant de vândut în totalitate TAROM şi să mai aşteptăm cu CFR Marfă. Poate că preţul de piaţă nu e cel mai bun şi nici procentul de 50% cel mai indicat, dar consultantul va aplica testul investitorului privat. Dacă acest test este corespunzător vom continu procesul de privatizare, iar dacă nu procesul va trebui regândit", a spus Silaghi.
În septembrie 2011 CFR Marfă figura în scrisoarea de intenţie convenită cu FMI în grupul primelor nouă companii unde va fi angajat management privat, cu perspectiva vânzării unui pachet de 20% din acţiuni.
Câteva săptămâni mai târziu, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a decis vânzarea a peste 50% din acţiuni, preşedintele Traian Băsescu afirmând că CFR Marfă a fost "profund căpuşată" prin serviciile care i s-au prestat şi că singura metodă de diminuare a vulnerabilităţii companiilor de stat este privatizarea.
Ulterior, Guvernul şi FMI au convenit ca CFR Marfă să fie scoasă de pe lista companiilor cu m