Ieri a fost lansat pe site-ul e-licitaţie.ro cel mai nou proiect de infrastructură care vizează demararea construcţiei magistralei 6 de metrou, de la staţia 1 Mai şi care va ajunge până la aeroportul internaţional Otopeni - Henri Coandă şi care va costa mai bine de un miliard de euro. Acum întrebarea este dacă acest proiect va mai fi sau nu realizat în condiţiile în care această nouă magistrală nu se mai află pe lista programului de guvernare a premierului propus Victor Ponta. Proiectul construcţiei noii magistrale făcea parte din planul de guvernare al executivului condus de Mihai Răzvan Ungureanu.
Spre comparaţie, pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov cu o lungime de 55 km erau necesari 1,9 mld. euro, iar proiectul autostrăzii de la Piteşti la Sibiu, una dintre cele mai aglomerate, dar şi importante rute ar costa statul 3,2 mld. euro. Valoarea totală a magistralelor noi ale Metrorex ar costa statul aproape 6,9 miliarde de euro, în timp ce construcţia autostrăzilor peste munţi ar costa statul 5,1 mld. euro.
În timp ce construcţia autostrăzilor care să traverseze Munţii Carpaţi ar avantaja direct portul Constanţa şi ar pune România direct pe o poziţie strategică la nivel european, dezvoltarea reţelei de metrou a Capitalei va duce la apariţia unor noi cartiere, dar şi a unor noi zone de birouri.
Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este de 3 septembrie 2012 şi are o durată de cinci ani de la data adjudecării contractului. Valoarea estimată a proiectului este de 1,05 mld. euro fără TVA, sumă ce va fi acoperită printr-un credit extern garantat de stat şi alocaţie de la bugetul de stat.
Reţeaua de metrou din Capitală are în prezent puţin peste 70 de kilometri şi 51 de staţii, însă în următoarele două decenii Metrorex are în plan extinderea cu cel puţin 100 de staţii şi încă 70 de kilometri. @