Aşa cum în 2008 ultima Hotărâre a Guvernului Tăriceanu a fost decizia de extindere pe 4 benzi a şoselei de centură a Oradiei, în 2012 ultima decizie a Cabinetului MRU poate fi o HG pentru modernizarea şi extinderea pistei Aeroportului din Oradea din fonduri UE. Banii vor fi deblocaţi imediat după fondurile necesare modernizării Aeroportului de la Mihail Kogălniceanu, care are o importanţă strategică pentru NATO.
Ministerul Transporturilor a anunţat, luni, semnarea proiectului de modernizare a Aeroportului Mihail Kogălniceanu (judeţul Constanţa) şi acceptarea proiectului de modernizare a Aeroportului din Oradea cu fonduri europene, valoarea totală a investiţiilor fiind de 72 milioane de euro, din care cele aferente Oradiei de 32 milioane de euro.
Informaţia confirmă promisiunea proaspătului fost preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Radu Ţîrle, care a anunţat încă de anul trecut că va trece la PDL în schimbul acceptării de către Guvernul Boc (de atunci) a aprobării proiectului realizat în comun de către CJ şi conducerea Aeroportului din Oradea, început încă din 2009.
Proiectul de extindere şi modernizare a Aeroportului orădean prevede refacerea integrală a pistei existente (a cărei lungime este de 1.800 metri), realizarea unei piste noi de 2.100 metri, realizarea a două căi de rulare - degajare, a unei platforme de îmbarcare - debarcare care să poată asigura staţionarea unui număr de 6 aeronave, realizarea unor sisteme de balizaj luminos pentru pista de decolare - aterizare, pentru căile de rulare şi pentru platforma de îmbarcare - debarcare, realizarea sistemului de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj luminos, a sistemului de telecomandă pentru sistemele de balizaj luminos, a unui unui sistem de iluminat pentru platforma de îmbarcare - debarcare, cu piloni de iluminat echipaţi cu proiectoare.