Piata de advertising TV a incheiat primul trimestru al anului in crestere fata de aceeasi perioada din 2011, insa publicitarii isi pastreaza estimarile de stagnare pentru bilantul anului 2012.
Si asta in conditiile in care bugetele alocate promovarii din categoria "produselor farmaceutice si sanatate" au inregistrat o crestere a investitiilor de aproximativ 50% in primele 3 luni ale lui 2012, fata de aceeasi perioada a lui 2011, in timp ce toate celelalte categorii au consemnat scaderi de doua cifre.
Alexandra Iavorschi, associate managing director la Starcom MediaVest Group, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in prezent, numarul campaniilor aflate in desfasurare si comunicate pe TV a cresut cu aproximativ 8% fata de aceeasi perioada a lui 2011.
Astfel, in primul trimestru din 2012, numarul total de GRP (Gross Rating Points) vanduti de statiile TV a inregistrat o crestere usoara de 2 procente fata de aceeasi perioada a anului 2011.
"In Q1 2012 au fost vanduti 48.8615 GRP 30”, iar in Q1 2011, 47.9251 GRP 30” , target All Urban", a afirmat Alexandra Iavorschi.
Stagnare sau crestere de maximum 5%
Cu toate acestea, reprezentanta Starcom MediaVest Group a spus ca pentru 2012 se pastreaza estimarea de stagnare fata de 2011.
"La ora actuala in piata exista prognoze rezervat optimiste, in sensul unei usoare cresteri, de aproximativ 5% fata de 2011. Din punctul meu de vedere, dupa cum au mers primele 3 luni, stagnarea este un scenariu mult mai probabil", a mai afirmat Alexandra Iavorschi.
Si asta pentru ca primul trimestru al anului, ca regula generala, nu este un trimestru relevant 100% pentru evolutia pietei pe intregul parcurs al anului.
Studiul Media Fact Book 2011 arata ca piata publicitatii TV inregistra in 2011 valoarea de 198 milioane euro, in scadere de la 209 milio