Tinerii care vor sa lucreze pentru agentii sau departamente de relatii publice nu au pasiunea pe care au avut-o in urma cu 10-15 ani cei care sunt acum seniorii industriei, a declarat pentru Wall-Street.ro, Loredana Visa, directorul general al agentiei de relatii publice V+O Communications Romania.
Visa conduce din 2008 V+O Communications Romania, agentia care a fost lansata in 2006 si care anul trecut a avut o cifra de afaceri de circa 1,06 milioane de euro.
„In 1997 cand am inceput sa lucrez in relatii publice, nu exista o scoala de PR. Am inceput cu cartea lui Dennis Wilcox (n.red. autorul "Relatii publice. Strategii si tactici") si cateva traininiguri pe care compania pentru care lucram (n.red. MobiFon-operatorul brandului Connex) m-a trimis sa le fac. Era spectaculos pentru ca aveam foarte multa dorinta de a face, foarte mult entuziasm”, spune Loredana Visa (37 de ani).
In urma cu 15 ani, in general, existau departamente de relatii publice in trei tipuri de companii: telecomunicatii, bunuri de larg consum (FMCG - companii precum Coca-Cola) si tigarete.
In schimb, acum piata de relatii publice „este uriasa”, este formata din cateva agentii si clienti cu departamente de PR remarcabile, dar si din specialisti „mai putin straluciti”, dupa cum spune managerul V+O Romania.
Visa: Foarte multi tineri se multumesc sa faca corect anumite lucruri de la punctul A la punctul B „S-au dezvoltat generatii si generatii de profesionisti care au terminat, zic ei, scoala de PR, adica au trecut 3-4 ani prin cursuri. Mi-am facut un obicei de a vedea in fiecare an studenti care termina si pot sa spun ca, da, avem mult mai multi jucatori importanti pe piata, sunt cateva agentii remarcabile, cativa clienti care au departamente remarcabile. Industria a explodat. Dar tinerii care termina scoala de PR nu mai au pasiunea pe care am avut-o noi, nu mai a