Eficienta trainingurilor in companiile din Romania depinde in acest moment doar de calitatea programelor si de aspiratia de invatare a individului, in detrimentul sustenabilitatii, spun specialistii din resurse umane. Cum se straduieste piata locala sa depaseasca etapa de simpla formalitate si sa treaca spre o dimensiune mai calitativa a programelor de dezvoltare?
"Eficienta trainingului depinde fundamental si de ce se intampla dupa training, ceea ce necesita o strategie de 'knowledge management' in companie, care in Romania este aproape absenta", a spus pentru DailyBusiness.ro Anca Florea, head of research & development in cadrul grupului Trend Consult si membru HR Club.
In ce directie se misca piata? In ultimul an nu s-au mai cumparat in principal doar zile de training, ci interventii complexe, combinate cu consultanta, coaching si instrumente de Learning Transfer.
De exemplu, in cazul distribuitorului auto Volvo Romania, bugetul de training pentru acest an este in crestere fata de anul trecut, dar numarul programelor de training este similar, pentru ca s-a optat pentru programe mai complexe, care pe langa trainingul propriu-zis sa includa observarea directa a angajatiilor, cursuri de e-learning, sesiuni de feedback si coaching, potrivit Ioanei Dorobantu, competence & development manager in cadrul companiei.
Si compania de credite de consum Provident isi mareste anul acesta bugetul de training. Va investi in medie 750 de euro pentru pregatirea fiecarui angajat selectat pentru programe de training, dupa ce in 2011 costul mediu pentru training a fost de 670 de euro pentru fiecare angajat.
Motivatia "se dezumfla" dupa curs
O parte destul de mica dintre angajati vin la training fara motivatia de a invata ceva nou. Dar, desi cei mai multi se arata motivati sa invete ceva nou, arata interes si se im