Clujenii se pregatesc sa intampine primele patru tramvaie din lotul de 12 pe care municipalitatea le-a cumparat de la firma poloneza PESA in urma unei licitatii care a facut tastaturile jurnalistilor din orasul de sub Feleac sa zbarnaie.
Silentioase, dotate cu Internet in sistem wireless, tramvaiele vor fi puse pe sine in aceasta vara, insa povestea aducerii lor in Romania pare sa nu se fi terminat aici. Si asta deoarece sursele noastre ne spun ca juristii firmei care a pierdut licitatia - Astra Vagoane Arad - studiaza posibilitatea introducerii unui denunt penal pentru abuz in serviciu - nu am obtinut o confirmare oficiala, deoarece proprietarul societatii, Valer Blidar, nu se afla in tara, si in absenta sa, niciun angajat nu doreste sa comenteze situatia.
Mostenirea lui Apostu
In 26 septembrie 2011, cu o luna si jumatate inainte ca primarul Clujului, Sorin Apostu, sa fie arestat pentru o mita de 100.000 de euro, municipalitatea a publicat pe portalul Sistemului Electronic de Achizitii Publice un anunt de licitatie privind cumpararea de tramvaie destinate transportului in comun, in valoare maxima de 19 milioane de euro.
In 23 decembrie, comisia de atribuire a comunicat rezultatul procedurii, dand castig de cauza polonezilor de la firma PESA. Astra Vagoane a cerut Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sa anuleze licitatia, pe motiv ca documentatia de atribuire a fost intocmita deficitar, dar a semnalat si nerespectarea caietului de sarcini.
Si - surpriza! - desi a respins solicitarile legate de balbaielile din documentatie, pe motiv ca au fost introduse tardiv, CNSC a admis chestiunile punctuale legate de parametrii tehnici, prin urmare a anulat licitatia si a cerut Primariei sa cantareasca mai bine ofertele.
Decizia CNCS
Astra a adus o sumedenie de argumente foarte tehni