Victima a incoerentei politicilor de la Transporturi, TAROM risca sa fie adusa pe lista liniilor aeriene europene a caror privatizare a esuat.
Ministrul desemnat al Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat ieri, la audierile din comisiile parlamentare reunite, ca o varianta pentru privatizarea TAROM ar fi vanzarea integrala a companiei. "Cred ca ar fi mai interesant de vandut in totalitate TAROM si sa mai asteptam cu CFR Marfa", a spus Silaghi. Integral in Romania Libera.
Planurile lui Silaghi cu operatorul aerian national par a fi altele decat cele ale fostului ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare. La presiunile FMI, Ministerul Transporturilor - actionarul TAROM - s-a angajat sa vanda cu incepere de luna viitoare, pe Bursa de Valori Bucuresti, cel putin 20% din actiunile companiei. Mai mult, ministerul a angajat mai multe firme care sa se ocupe de privatizare.
Roland Berger a lucrat la un plan de restructurare a companiei, o analiza diagnostic ce a inceput sa fie aplicata, Romlider, firma specializata in tranzactii imobiliare, a demarat procesul de evaluare a pachetului de 20% din actiuni, iar SSIF Carpatica Invest si SSIF Swiss Capital pregatesc listarea propriu-zisa. Privatizarea in pripa a acestei companii nationale ce inregistreaza pierderi operationale mari va aduce TAROM pe lista privatizarilor esuate, ce cuprinde Malev - Ungaria (doua tentative ratate), Balkan (Bulgaria), LOT (Polonia) sau CSA (Cehia), avertizeaza un consultant in transporturile aeriene. „Oricum, acestea aratau mai bine la momentul privatizarii lor decat arata acum TAROM", spune el. Victima a incoerentei politicilor de la Transporturi, TAROM risca sa fie adusa pe lista liniilor aeriene europene a caror privatizare a esuat.
Ministrul desemnat al Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat ieri,