Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate – e bine. Când primeşti feedback pozitiv şi recenzii bune – e foarte bine. Iar când primeşti sugestii şi informaţii pentru viitoare articole – este chiar frumos.
A trecut ceva timp de când am primit acest tip, dar am încercat iniţial, să adun declaraţii de la cei implicaţi. Însă, m-am ciocnit cu aceeaşi indiferenţă despre care mi-a vorbit informatorul meu (care nu ştiu dacă doreşte sau nu să-şi păstreze anonimatul dar îi mulţumesc). Aşadar, iată povestea. A fost odată un ziar, undeva prin Asia - “New Straits Times”. Într-o zi, au decis să-şi facă o campanie de promovare şi au apelat la agenţia de publicitate McCann Erickson Malaysia - un monstru într-ale advertisingului mondial. În fine, pentru ziarul de mai sus, agenţia în frunte cu directorii executivi: Szu-Hung Lee şi Hwa au făcut o serie de afişe promoţionale, iar producţia foto a fost făcută la comandă şi nu a costat puţin. Aşa că am MARI îndoieli în ceea ce priveşte probabilitatea ca ulterior, aceste poze să fi fost scoase la vânzare on-line pe vreun stock cu poze royalty free, chiar dacă campania datează de prin 2010…
Doar dacă nu e vorba de cumătrism, şi sincer nu cred că este cazul, ziarul local al forţelor de ordine “Gardianul” şi-a însuşit un bun material fără consimţământul proprietarului. Voi cei cu “ordinea”… ştiţi despre ce vorbesc sau consideraţi că proprietatea intelectuală nu e bun material?
Pe conceptul “Luăm totul sau nimic” , cei de la “Gardianul”, sau cine le-a făcut lor macheta, au copiat TOT, de la poză până la slogan pe care l-au tradus mot-a-mot. Au schimbat DOAR header-ul din “New Straits Times” în “Gardianul” păstrând până şi template-ul ziarului străin care nu corespunde DELOC designului moldovenesc…
O singură nedumerire mai am: Unde în Moldova avem noi asemenea nave? Ce a fost în capul v