"Din informaţiile existente, ministerul nu are pregătită o campanie de promovare a turismului pe seama finalei Europa League. E posibil ca pe durata meciului să apară imaginea brandului turistic al României", aşa a explicat Loredana Tifiniuc Vasiliu, director al direcţiei de comunicare în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru Business Magazin motivul pentru care autorităţile nu au pus la punct o strategie de promovare a turismului cu ocazia finalei Europa Leauge.
Scurt şi la obiect. Lucrurile n-ar fi trebuit însă să stea aşa, însă timpul de la stabilirea finalistelor, 26 aprilie, până la momentul finalei a fost prea scurt pentru conceperea unei campanii, după cum spun oficialii.
"Strategiile de promovare trebuie gândite din timp şi puse la punct cu mult înainte de derularea evenimentelor respective, întrucât necesită multă expertiză de marketing şi comunicare, dar şi alocarea de fonduri pentru susţinerea acestor demersuri", declară Adriana Caranfil, directorul de marketing al ANAT, explicând că, în cazul în care o asemenea abordare nu este posibilă, "şansele de a genera rezultate concrete sunt nule". Directorul ANAT ar fi apreciat o campanie de promovare a obiectivelor turistice din Bucureşti sau organizarea de tururi tematice - culturale, de patrimoniu, ecleziastice - pentru ca turiştii să fi avut ocazia să viziteze câteva obiective importante din Bucureşti şi să cumpere suveniruri din fiecare loc vizitat.
Mirela Tudorache-Secan, director de marketing al Blue Air, spune că timpul nu e pierdut, dat fiind că promovarea la acest eveniment nu se face numai înainte, ci şi după terminarea meciului: "Ar fi extrem de important ca România să continue să aibă o vizibilitate pe pieţele europene, promovare care nu poate fi făcută numai la nivel micro de către companiile private", spune Secan. Efortul de a promova valorile şi tradiţiile române