Anul acesta ar putea fi cel mai bun an pentru marca Porsche in Romania, care se asteapta ca vanzarile sa depaseasca 150 de unitati, dupa ce primul trimestru a avut vanzari record de 37 de unitati, a declarat pentru Wall-Street.ro Adrian Pascu, brand managerul marcii germane de masini sport.
Majoritatea romanilor care isi cumpara un Porsche nou platesc peste 50% din pretul masinii pe optionale pentru personalizare, aleg culoarea negru, motorizarea diesel si prefera SUV-ul Cayenne.
Wall-Street.ro: Cum a inceput anul, la ce vanzari va asteptati?
Adrian Pascu: Am avut un prim trimestru extem de reusit, am vandut 37 de masini in primele trei luni. In cel mai bun an, 2007, am vandut 33 de masini in primele trei luni. Ne asteptam sa terminam undeva aproape de 150 de unitati sau de ce nu sa depasim aceasta cifra. In 2007 au fost 148 de vanzari. Noi vrem sa il facem un an record.
Wall-Street.ro: Cum va arata mixul de vanzari pe modele la finalul anului?
Adrian Pascu: Cayenne, Panamera, 911, apoi Boxster, Cayman. Este acelasi mix peste tot in lume.
Wall-Street.ro: Clientii Porsche sunt influentati de cursul de schimb?
Adrian Pascu: Da, nu pot sa spun ca nu suntem afectati de cresterea cursului de schimb. Oricum la o masina se asteapta foarte mult, la Cayenne se asteapta peste 4 luni.
Wall-Street.ro: Cum vedeti situatia economica?
Adrian Pascu: Situatia economica depinde de foarte multi factori in Romania, de factorul politic, legislativ, de curs, nu pare sa fie un an atat de rau pe cat se preconiza.
Wall-Street.ro: Cu cat creste pretul unui Porsche in urma personalizarii?
Adrian Pascu: Un Cayenne diesel care are un pret de pornire de 55.000 de euro fara TVA, isi poate dubla valoarea prin optionale, poate sa depaseasca 100.000 de euro.
O medie ar fi de 20.000 – 25.000 de euro in optionale.
W