Înmatriculările de maşini noi au scăzut în aprilie pentru prima dată anul acesta, iar cele de autoturisme second-hand importate din Europa de Vest s-au triplat, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Creşterea puternică a importurilor de maşini second-hand vine după modificarea taxei de poluare la începutul acestui an, care avantajează mai mult maşinile la mâna a doua.
Cumulat, în primele patru luni ale acestui an înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o creştere de 24% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 18.300 de unităţi.
Încă nu se simte programul Rabla
Mai mult, această creştere pe segmentul second-hand din aprilie "coincide" şi cu prima lună de program "Rabla", care cel puţin teoretic, din declaraţiile dealerilor, ar fi trebuit să dubleze volumul vânzărilor faţă de luna anterioară. Pe de altă parte, un client are ca termen între 30 şi 90 de zile în care să plătească taxa de poluare şi să înmatriculeze definitiv maşina, astfel încât abia luna viitoare vom vedea primele "efecte" ale programului de casare în ceea ce priveşte înmatriculările. La nivelul primelor patru luni ale acestui an înmatriculările de maşini second-hand au urcat cu aproape 32% faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 46.600 de unităţi, adică de 2,5 ori mai multe decât înmatriculările de maşini noi. Astfel, raportat la total maşini nou-înmatriculate în intervalul ianuarie-aprilie maşinile noi reprezintă anul acesta 28% din total, faţă de 29% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Topul înmatriculărilor
Din top zece mărci ca volum de maşini nou-înmatriculate doar Opel a înregistrat o scădere. Astfel, marca germană a punctat un declin de 17% în intervalul ianuarie-aprilie, la 514 unităţi, în timp ce restul mărcilor au avansat