Încrederea în mărcile autohtone creşte constant, iar românii sunt consumatori fideli ai aceloraşi mărci, arată ultima ediţie a topului Trusted Brands.
Clasamentele de anul acesta din cadrul studiului Trusted Brands nu s-au schimbat mai deloc, semn că românii sunt fideli aceloraşi mărci dar şi că brandurile autohtone generează un nivel mare de ataşament.
Cea mai importantă schimbare de lider s-a petrecut la categoria Companii de asigurări, unde Astra Asigurări a reusit să detroneze Asirom la capitolul încredere.
Unele branduri îşi consolidează încrederea de la un an la altul, cum este cazul Danone, liderul categoriei "Lactate", care a înregistrat o creştere de 10% a încrederii, faţă de anul trecut. Următoarea cea mai mare creştere a încrederii a fost a companiei Nivea, de 9%. De asemenea, la categoriile Agenţii de turism, Clinici private şi Vitamine, brandurile Paralela 45, Medlife şi Eurovita au înregistrat p creştere de câte 8% fiecare.
"Consumatorii români au aratat ca, mai mult decat în celelalte ţări europene, un rol important în alegerea lor îl joaca şi publicitatea", spune Florin Petrescu, country manager Reader's Digest România. Potrivit lui, cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre români au încredere în mesajele publicitare, faţă de 13%, media europeană. Spre comparaţie, în Rusia numai 2% dintre respondenţi spun că au încredere în publicitate, în timp ce în Germania sunt doar 8%.
Trusted Brands 2012 este un studiu care se realizează concomitent în 15 ţări europene, printre care şi România. Respondenţii sunt rugaţi să nominalizeze ei inşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică", "Înţelegerea nevoilor clienţilor" şi "Responsabilitate socială".
Liderii categoriilor locale din cadrul Trusted Brands 2012:
Produse de pan