Salina e un loc sfinţit de om. Un manager vizionar a făcut dintr-o comoară naturală o atracţie de nivel mondial. Acest loc îţi taie respiraţia.
Decorațiunile din Salina Turda o fac să pară o navetă spațială
Salina Turda este cel mai căutat obiectiv turistic din România. La un concurs naţional pentru desemnarea celui mai bun obiectiv turistic din România, salina de la Turda s-a clasat pe primul loc.
Pe director nu-l interesează cifrele
Fosta mină de sare din Turda atrage în prezent, în fiecare an, peste 350.000 de vizitatori, adică aproape 1.000 în fiecare zi. Acest lucru aduce după sine independenţa financiară faţă de fondurile publice şi cele municipale.
În 2010, profitul net obţinut de Salina Turda a fost de 1,8 milioane de lei. În 2011, profitul încă nu a fost publicat de compania care administrează salina.
"Eu sunt geolog şi nu îmi place să mă încurc în cifre", spune Ovidiu Mera, directorul de la Salina Turda.
Perfect viabil social şi economic
Premiul de cel mai bun obiectiv turistic din România a fost acordat după o jurizare la care au participat 700 de proiecte în dezvoltare sau finalizate.
"Din cele 700, pentru faza finală au fost alese 90 de proiecte. Am prezentat proiectul nostru, care este viabil din punct de vedere social şi economic. Din punctul de vedere al eficienţei economice s-a dovedit a fi cel mai bun proiect. În primul an de funcţionare am avut 375.000 de vizitatori, iar în 2011 ne-a trecut pragul 350.000 de oameni", a mai spus Ovidiu Mera.
Angrenajele iluminate feeric par niște monștri veniți din spațiul extraterestru
O mină ca o navă spaţială
De ce se înghesuie zilnic sute de persoane ca să viziteze salina? Asta este o întrebare la care Ovidiu Mera, directorul Salinei, nu are un răspuns.
În ianuarie 2010, mina a fost inaugurată după ce, printr-un proiect european