Potențialul mare al pieței farmaceutice românești este știrbit de incertitudinea cu care s-a confruntat această piață dintotdeauna. Cu toate acestea, proaspătul șef al Bayer România, Renatto Keller, vede România ca una din primele piețe farmaceutice din UE, dar asta în următorii 40 de ani,
"România se confruntă cu un grad mare de nesatisfacţie a clientului şi are unul dintre cele mai scazute niveluri ale cheltuielilor publice pe piaţa produselor farmaceutice din UE. Acest lucru mă face să cred că există un potenţial imens şi acesta este principalul avantaj al acestei piețe, În următorii 40 de ani, piaţa românească de
farmaceutice va fi în primele 12 ţări din UE", crede Renato Keller, noul country manager pentru România din partea Bayer.
Disfuncția majoră al sistemului medical este subfinantsubfinanţarea, lipsa transparenţei în alocarea de fonduri şi utilizarea ineficientă a
acestor fonduri. La nivel de piață, Keller consideră că principalul dezavantaj îl constituie impedimentele impuse de autorităţi: "aşa-numitul mecanism clawback de a impune o taxa cuprinsă între 5 şi 20% din vânzările totale de medicamente cu prescripţie medicală, este un mecanism interesant, dar mai ales original, deoarece în mod normal acestlucru înseamnă să dai înapoi la sfâritul anului, dar, în România înseamnă să plăteşti înainte", crede managerul Bayer România. Potrivit lui, acesta este un instrument discreţionar de taxare, atât timp cât baza de calcul şi datele pentru calcularea lui nu se comunică în mod transparent.
Creștere cu 12% a vânzărilor în 2012
Renato Keller crede că divizia Bayer HealthCare va fi mai solidă anul acesta, după ce compania a schimbat modelul de business în 2011. În România, grupul Bayer este prezent cu trei divizii, în care lucrează 215 de angajaţi, respectiv Bayer Healthcare, Bayer CropScience (produse pentru protecţia cult