Linia tramvaiului 41 a fost construită în 1982, însă a devenit prima linie de „metrou uşor” din România pe 21 octombrie 2002, fiind inaugurată sub această titulatură de primarul general al Capitalei de la acea vreme, Traian Băsescu. Tramvaiul 41 leagă cartierul Ghencea de Casa Presei Libere, trecând peste Podul Grant şi prin cartierele Crângaşi şi Drumul Taberei. De-a lungul timpului, acest traseu a avut parte de mai multe accidente sau evenimente spectaculoase.
Linia de tramvai de pe acest traseu este cea mai modernă din Capitală, însă este şi expusă accidentelor, în ciuda măsurilor de protecţie, pentru că tramvaiele 41 circulă cu viteză mai mare decât cele de pe alte linii. Potrivit datelor tehnice, de la lansare, linia 41 are o lungime de 10,8 kilometri şi 15 staţii pe fiecare sens de circulaţie. Viteza medie de rulare a fost anunţată ca fiind de 22 km/oră, faţă de 14 km/oră, viteza medie a unui tramvai obişnuit. Tramvaiele 41 pot atinge însă viteze de 60 de kilometri la oră.
Superstiţioşii ar putea spune că linia lui 41 a debutat cu stângul, în acea zi de 21 octombrie 2002. La doar câteva ore de la inaugurarea oficială, o garnitură 41 a accidentat un copil pe Podul Grant, după ce acesta traversase prin loc nepermis linia, de mână cu mama sa.
Patru zile mai târziu, pe 25 octombrie, două accidente au avut loc în aceeaşi zi. Doi şoferi au fost grav răniţi, după ce au făcut aceeaşi greşeală la câteva ore distanţă: au virat brusc la stânga peste linia de tramvai, fără să se asigure, iar garniturile 41 i-au acroşat.
Linia lui 41 nu a fost lipsită de incidente ieşite din comun.
Cel mai recent incident prin care tramvaiul 41 a intrat în atenţia publică a fost cazul lui Cătălin Nistor, pe care presa l-a poreclit “Înţepătorul din 41”. Pe 5 ianuarie 2012, bărbatul a înţepat mai multe femei care circulau cu acest tramvai, folosind ace sau