Pe măsură ce companiile din Europa de Vest vor dori să-şi reducă cheltuielile, acestea vor reloca unităţile de producţie în partea de Est, în ţări precum România, iar acest lucru va genera o creştere a pieţei de logistică, este de părere Okyay Oztugran, oficialul Ekol Logistics care coordonează dezvoltarea companiei turceşti de logistică pe piaţa locală.
"După criza din 2008 România a scăzut semnificativ, însă vorbim de o ţară de peste 20 de milioane de locuitori, care vor începe să consume mai mult şi odată cu stabilizarea din acest an va urma o creştere. Cu toate că Uniunea Europeană nu va creşte în acest an, sunt ţări în regiune precum Polonia care vor avea creştere economică", a spus Okyay Oztugran.
În prezent compania a demarat un plan de achiziţie pentru 50 de camioane Volvo în valoare totală de 4,5 milioane de euro, iar planul include investiţii totale de 10 milioane de euro în următorii cinci ani.
Calea ferată nu este suficient de rapidă
"Pe măsură ce vom avea mai mulţi clienţi vom derula şi noi investiţii în extinderea depozitelor. Vom extinde inclusiv operaţiunile feroviare din Arad şi frecvenţa transporturilor. Acum avem trei transporturi pe săptămână şi dorim să ajungem ca în fiecare zi să avem un transport în următorii ani. De aceea vom investi în noi echipamente şi camioane", a subliniat Oztugran.
Oficialul companiei a subliniat că în România sunt mulţi furnizori de componente auto care livrează către marii constructori auto, în timp ce Ekol Logistics deja livrează pentru furnizori ai Automobile Dacia.
În România operaţiunile companiei vizează în principal transportul pe cale rutieră între Constanţa şi Arad unde se face legătura cu ruta intermodală pe calea ferată Arad-Worms.
"Nu transportăm direct pe calea ferată deoarece nu este suficient de rapid pentru clienţii noştri. La Arad este deja