Portul Constanţa va avea o reţea de cale ferată internă ce va facilita transportul pentru operarea mărfurilor, încărcarea şi descărcarea pe nave. Lucrările de sistematizare vor face legătura între zona Agigea Nord şi Constanţa şi vor decongestiona semnificativ traficul în port.
Contractul pentru proiectul „Dezvoltarea capacităţii feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanţa“ a fost semnat de Administraţia Porturilor Maritime şi Consal Trade SRL Constanţa, câştigătorul pe cale judecătorească a licitaţiei derulate la finele lui 2010.
Consal şi-a adjudecat contractul în faţa altor 4 companii ce-şi depuseseră ofertele: Arcada, Swietelsky, Leonhard Weiss şi Alpine. Procedura de achiziţie a fost suspendată pentru soluţionarea în instanţă a litigiilor şi contestaţiilor aflate pe rol, iar adjudecarea lucrărilor de execuţie a fost făcută în baza hotărârii Curţii de Apel Bucureşti.
Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi. Valoarea contractului este de 54.294.348 lei (12.709.946 euro), termenul de finalizare a lucrărilor fiind de 18 luni de la predarea amplasamentului.
Investiţia va îmbunătăţi exploatarea portuară prin construirea unui complex de linii ferate sistematizat. Liniile de cale ferată vor fi electrificate şi vor avea aproape 11 kilometri lungime, cu toate accesoriile aferente.
Actuala linie Comvex va fi refăcută şi va fi construită o alta paralelă în lungime de aproape 2 kilometri. Vor fi construite linii de manevră, de primire-expediere, de aşteptare şi de scoatere pentru locomotive, treceri la nivel pentru calea ferată, precum şi un triaj într-o zonă cu potenţial de dezvoltare, cu clădire pentru exploatare.
Lucrările de sistematizare vor face legătura între zona Agigea Nord şi Constanţa şi vor decongestiona semnificativ traficul în port. Operatorii portuari vor a